چگونه می توان یک تکنسین کامپیوتر شد

چگونه می توان یک تکنسین کامپیوتر شد

چگونه می توان یک تکنسین کامپیوتر شد

اگر علاقه مند به تکنسین  شدن کامپیوتری را دارید توصیه میکنم  این مطلب را ازدست ندهید .برای تبدیل شدن به یک تکنسین کامپیوتر،چندین چیزمهم را که باید داشته باشید در ادامه مطلب به آن می پردازیم با عصراطلاعات همراهدباشید.

درک سخت افزار کامپیوتر

اول، حیاتی است که شما دانش و درک قوی از اجزای تشکیل دهنده کامپیوتر را شامل می شود:

  • مادربرد
  • CPU (پردازنده)
  • RAM (حافظه)
  • هارد دیسک (هر دو IDE و SATA )
  • سی دی / دی وی دی درایو
  • کارت گرافیک
  • کارت صدا
  • کارت شبکه

این ها اجزای اصلی یک کامپیوتر هستند، اما اجزای دیگر، داخلی و خارجی نیز وجود دارد . داشتن حداقل یک دانش کلی از اجزای اضافی برای یک تکنسین کامپیوتر مفید است.همچنین مهم است که دانش و فهم قوی از اجزای زیر را داشته باشیم، زیرا آنها در حل مشکلات به شما کمک  میکنند.

  • مانیتورهای کامپیوتر (هر دو CRT و LCD )
  • چاپگر ( جوهر افشان ، لیزری ، چند منظوره )

دانستن تمام موارد فوق به شما کمک می کند با تشخیص و تعمیر مشکلات رایانه ای که می خواهید به عنوان یک تکنسین کامپیوتر مواجه شوید.

درک سیستم های عامل، نرم افزار 

البته همه این سخت افزار به خودی خود هیچ کاری نمی کند، به همین دلیل شما باید درک قوی از سیستم عامل های کامپیوتری داشته باشید. امروزه اکثر کاربران از برخی از انواع مایکروسافت ویندوز استفاده می کنند ، به همین دلیل است که شما باید تمام نسخه های جدید ویندوز را بدانید. اگر شما در مورد پشتیبانی از رایانه های دیگر مانند رایانه های اپل برنامه ریزی کنید، باید سیستم عامل macOS را نیز بدانید. همچنین در نظر داشته باشید که برخی از کسب و کارها و شرکت هایی که وبسایت هایی را که نیاز به پشتیبانی دارند را اجرا می کنند، ممکن است توزیع لینوکس یا سایر سیستم عامل ها را نیز داشته باشند.

فراتر از درک سیستم عامل، دانستن در مورد نرم افزار محبوب خوب است، زیرا اکثر کاربران در مورد این برنامه های روزمره سوالی دارند.

درک ساخت، تعمیر و ارتقاء کامپیوترها

داشتن تجربه در ساخت، تعمیر و ارتقاء رایانه ها بسیار توصیه می شود، حتی اگر از طریق کار بر روی کامپیوتر یا دوستان یا خانواده شما تجربه می شود. مغازه های تعمیر کامپیوتر تقریبا همیشه به دنبال استخدام یک تکنسین است که دارای تجربه ای است.

صدور گواهینامه

در حالی که الزامی نیست، می تواند کمک به A + Certification شود . این گواهینامه بیشتر ثابت است که شما درک سیستم های کامپیوتری را دارید. این نشان می دهد که شما می دانید اجزای آن و نحوه رفع مشکلات معمولی که پیش می آید. آزمون صدور گواهینامه بیش از حد گران نیست و سرمایه گذاری انجام شده توسط آزمون و اخذ گواهینامه می تواند شما را به عنوان یک تکنسین کامپیوتر راهنمایی کند.

تجربه دنیای واقعی

بهترین راه برای یادگیری هر چیزی، از جمله تبدیل شدن به تکنسین کامپیوتر، تجربه دنیای واقعی است. داوطلب برای کمک به دوستان، خانواده، مدارس، کلیساها با سوالات رایانه خود. هنگامی که به دیگران کمک می کنید، مشکلی را تجربه می کنید که هرگز تجربه نکرده اید و با کار کردن از طریق آن مشکلات، یاد می گیرید که چگونه آنها را رفع کنید و ترفندهای یاد بگیرید که به حل مشکلات مرتبط کمک کنند. مشارکت در انجمن ها و چت های اینترنتی نیز یک روش خوب برای یادگیری و تماشای چگونگی حل مشکلات کامپیوتر است.

اگر هنوز در مدرسه هستید، آیا دبیرستان یا کالج هستید، سعی کنید تجربه ای از طریق کارآموزی کسب کنید.کارآموزی می تواند راه های طولانی برای گرفتن شغل زمانی که شما خارج از مدرسه است، نشان دادن کارفرمایان بالقوه شما تمایل قوی به یک تکنسین کامپیوتر و رفتن به دست آورده است.

دانستن چگونگی استفاده از موتورهای جستجو

در نهایت، دانستن اینکه چگونه از یک موتور جستجو در سایت های محبوب مانند Computer Hope و Google استفاده کنید، همچنین می تواند به شما در پیدا کردن پاسخ هایی برای سوالات احتمالی شما کمک کند. شما باید از تمام راهنمایی ها و ترفندهای استفاده از موتور جستجو برای آن دسته از زمان هایی که ممکن است جواب ندهید آشنا باشید.